Jul jul, strålande jul

Snart har ännu en julafton gått till ända. Den här gången en mer annorlunda julafton än tidigare. För det första började dagen med julfrukost hemma hos oss med mamma o pappa. Det har vi aldrig haft tidigare. Mysigt värre med skinkmacka, risgrynsgröt och lite julgodis. Allt ackompanjerat av diverse stämningsfull julmusik. Sen blev det paketöppning innan det var dags o packa ihop lite o duscha inför jobbet.

Vid 12.30 åkte jag in till Pekka på en fika. Vi snackade lite allmänt om livet, lägenheter, ishockey m.m. Hastade sen vidare till SOS Alarm vid 13.30. Å här är jag., Jag sitter nämligen på jobbet och försöker upprätthålla någon form av ordning i samhället. Nåja, ska väl inte övervärdera mitt jobb som SOS-operatör, men visst har man en viktig roll i händelse av olycka eller annan händelse.

Idag/ikväll har jag dock varken räddat världen eller ett endaste liv. Telefonerna är stendöda och i stort sett ingen är sjuk eller har råkat ut för elände i Västmanland. Missförstå mig rätt, jag önskar ingen olycka, eller ond bråd död. Däremot så är det såååå tråkigt att sitta, taggad vid telefon och inte få något att göra. Kvällen blir olidligt lång och man längtar bara hem.

Det positiva är väl att det varit färre julrelaterade familjebråk och liknande tragedier än jag förväntat mig.
Men visst är det tyvärr en verklighet för allt för många barn. En mor eller far där förståndet rinner ut i samma takt som julspriten rinner in. Rätt jobbigt tt höra via telefon och inte kunna hjälpa mer än att koppla den upprivna mamman till polisen. Jag hatar folk som låter spriten bli en förtäckt ursäkt att spöa sina nära o kära.

Lev ensamma och ruttna i tristess istället för att sprida skräck och skada dina barn för all framtid.
Ni är svaga, usla män.

Jaja, nu tar vi i sista timmen innan soffan o en skinkmacka hägrar.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0