Ledig eller inte ledig, det är frågan

Oj. Då var det måndag morgon och jag är "ledig". Ja, inte ledig i samma bemärkelse som när man har semester utan nu är jag ledig med ansvar. Från och med idag så ska jag nämligen vara pappaledig och hemma med min lilla dotter Alice. I nästan 8 månader ska jag bara vara hemma, leka, bada, stoja, byta blöjor, laga mat, städa och fixa och se till att vi alla trivs så bra som möjligt.

Det känns jättekul, men samtidigt lite ovisst. Klarar jag av markservicen, kommer Alice gråta sig till sömns i avsaknad av mamma? Nåja, så blodigt ska det väl inte behöva bli. Mamma är viktig på sitt sätt, och det verkar som om jag också har en hyfsat viktig roll i Alice liv och det känns bra. Jag ska väl inte säga att jag är ledig, även om jag inte kommer vara på jobbet under ett drygt halvår. För med småbarn och fullt upp här hemma så misstänker jag att det inte blir mycket till semester här hemma. Det är mycket som ska göras, men förhoppningsvis så blir alla måsten uppblandat med en hel del roligt. Tar väl kanske nån vecka innan jag är inne helt i Alice rutiner.

image2


Så här långt (vi har varit ensamma i 12 minuter) har det gått bra. Vi har hunnit ramla och slagit oss, dansat fyra gånger till Mora Träsk-DVD:n, ätit två majskrokar och en clementin. Alice sitter i sin röda stol och verkar rätt nöjd med tillvaron. Nu sa vi väl busa lite fram till 9-snåret så får jag se om Alice vill sova en stund. Kanske blir det en promenad med pulkan efter lunchen. VI får väl se. Det är ganska disigt ute och plusgrader. Känns rätt så blött och trist så det kanske blir stoj här inne i stället. 

Nej, nu måste jag byta en blöja känner jag, kanske vill Alice sova redan nu? (08.10). Hon gnuggar sig i ögonen och är lite gnällig.

Vi hörs!

PS. Hoppas mamma har det bra på "nya" jobbet och att de är snälla mot dig, puss DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0