Snart midsommar och Emelie har semester..



Nu är det snart dags igen. Midsommarafton står för dörren och precis som vanligt är jag förberedd på 10 plusgrader, kraftig vind och en del regnskurar. Jag vet inte vad det är med just midsommaraftonen men den drar onekligen till sig busväder.

Nu sitter jag här och väntar på Emelie. Frugan går på sin första del av semestern idag. Ska bli skönt för henne och den här ledigheten är min älskling sannerligen värd. Hon har precis som jag haft häcken full på jobbet, och när dessutom pendlandet tar på krafterna, ja då kan det vara skönt att få vara hemma och ladda batterierna. Två veckor ledigt, sen tre veckors jobb innan ytterliga tre veckors semester tar vid. Då åker vi till ett hyrt hus med pool i Nice ihop med Alice mormor och morfar. Ska bli så kul och trevlig. Framför allt att se hur Alice tar emot fenomenet flygplan och allt vad det innebär.

Imorgon ska vi åka med mina föräldrar till Skräddartorp utanför Virsbo (norr om Surahammar) på midsommarfirande. Det ska bli kul att se hur Alice tar emot denna tradition. Jag har inte varit vid Skräddartorp sedan 1979 (!). Ska bli kul att se hur det ser ut där idag, och vad de erbjuder för typ av firande. När jag var liten var det både gott om lekar, spelemän, fiskdamm, servering och en mysig miljö. På kvällen sen blir det grilning och lite midsommarmat här hemma i huset. Ska bli lagom avancerat men mycket trevligt.

Jag och Alice har idag varit hemma hos min bror Magnus och Alice kusiner Frans och Herman. Det var kul för dom att få leka lite ihop, och jag fick en stund med brorsan över en kopp kaffe. Frans är så härlig. När jag skulle åka hem säger han:

-Mattias, lova att du snart kommer hit igen.

Jag svarar att;
-Det kan du skriva upp, jag kommer tillbaka så snart jag kan.

Frans går då fram, drar mig i byxbenet och säger:
- Mattias, jag skan inte skriva, men jag kan rita en moped om det är okej.

Barn är underbara!!

Stoppar in några bilder från dagens besök i V-ås.



                                                                          Frans tittar fram mellan grenarna




                                                                Alice och Herman skrattar ikapp på trappen

Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0