Varför?




Jaha! Så har då ännu ett mästerskap där Sverige enligt alla experter "kunde gå hela vägen och vinna turneringen" tagit slut. Sverige förlorar mot Ryssland med 0-2 och det är så rättvist. Sverige var så tamt, så blekt och när man visar upp en kombination av uselt försvarsspel med lika uselt och tafatt anfallsspel, ja då vinner man inga matcher.

Måste ändå få förundras lite över att Johan Elmander får spela hela matchen. Han sprang, och sprang och sprang, men redan i första halvlek (som för övrigt var den värsta upplevelsen av utskåpning som jag skådat) var Elmander bortgjord och tillintetgjord på sin högerkant.

Jag skulle kunna sitta och spy galla om den, och den och den men jag inser att det är lönlöst. Idag fick vi stryk av ett lag som inte bara var ett, utan snarare tre, fyra, fem nummer större. Det är så tungt att inse att den eminenta uppvisning Sverige gav mot Spanien bara var en rökridå som försatte mig och landets samtliga fotbollsexperter i en falsk magkänsla om avancemang.

Ryssland gick vidare och jag tror de kan gå långt. Inte då bara för att de slog Sverige ikväll. Det hade nog rätt många landslag gjort med tanke på det ickespel som Sverige uppvisade. Utan för att Ryssland är en underdog. Ett lag med många kvaliteter men som ingen tar riktigt på allvar. Spanjorer, Portugiser bäva månde ni. Ryssland KAN till skillnad mot Sverige gå hela vägen.

Usch, känns tomt och så trist. Att förlora så kapitalt, och så rättvist... blääää har ont i magen.


God natt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0