Ibland blir det felaktiga sååå kul...


Jag har en förkärlek till journalistiska felskrivningar och syftningsfel, för ofta blir det så kul för betraktaren när man hittar dessa välmenade men felformulerade journalistiska texterna. Se bara nedan vad UNT skrev om rånförsöket mot Willys i Gottsunda den 6/10-08.

"De två män som på måndagskvällen utsatte livsmedelsbutiken Willys i Gottsunda centrum för ett rånförsök var ännu på tisdagsförmiddagen på fri fot. - Vi har fått in några tips som ska bearbetas, säger Uppsalapolisens talesman Christer Nordström.

" Det var strax före stängningsdags kl 21 på måndagskvällen som två män, maskerade med huvud och näsdukar trängde sig in genom entrén och fram till butikens kassalinje. Där hotades en kassörska. De försökte också bryta upp kassamaskinens låsta box för sedlar, men utan att lyckas "

Hahaha, visst är det kul. Gärningsmännen var maskerade med huvud och näsdukar !!!


Vilket jobb. Jag kan se dessa ynglingar framför mig när de sitter hemma i sin unkis-lya och planerar brottet.

 -Öh, Berra. Jag tycker vi tar på oss huvudet

- Ja, vilken bra idé. Men ska vi ha huvudet på oss så borde vi väl även ta med några näsdukar?

-Ja, va bra. Då tar du näsdukar så packar jag ner huvudet så ses vi om en timme i närheten av butiken

// Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0