Med såna rättskaffens kristna behöver man inga fiender

För någon vecka sen uppdagades det att en kvinna under nio års tid suttit inlåst i en mindre campingstuga på en camping i Eksjö. Många är vi som förfäras över kvinnans tillvaro och hur hennes man lyckats hålla henne inlåst och undangömd så länge.

Nu visar det sig dels att kvinnan inte varit helt avskiljd, utan i sällskap med sin minst sagt överkontrollerande make faktiskt var ute nattetid på kortare promenader. Det som får mig att häpna över den här historien är inte främst själva inlåsningen, utan mer det faktum att den kristna grupp i Eksjö som kände till paret och deras situation inte gjorde något.

Så här säger campingvärden Siwert Arrehn till Aftonbladet;

- Jag misstänkte ju att något var galet. Jag har försökt tala med kvinnan och frågat om hon är nöjd med sitt liv. Hon svarade då alltid att hon var nöjd.

- För att kunna tala med henne ensam var jag tvungen att lura iväg mannen. När jag knackade på dörren så öppnade hon fönstret lite så jag kunde prata med henne genom springan. Dörren var alltid låst och på insidan hade någon satt för en stor kätting.

Men hallå!!  Siwert !!!!   Vad krävs det för att du, som den gode kristen du är ska förstå att något är allvarligt fel? Jag blir så arg. Här visar de goda kristna upp hur medmänskliga vissa av er egentligen är. Att ni är mot aborter och inte tål homosexuella är en sak som i sig är svår att förstå, men att försöka hjälpa någon i kvinnans situation genom att knipa käft och bara godtyckligt bjuda mannen på månadshyra efter månadshyra, för att man "Gärna vill hjälpa människor som har det svårt" rimmar väldigt illa. Skäms på er och ta ert ansvar tillsammans med mannen i fråga. Ni är medskyldiga till kvinnans mångåriga lidande.

Jag mår illa...

Skadan är nu tyvärr redan skedd och kvinnan får nu vård, men ändå. Skrämmande att ingen slog larm tidigare.


Kommentarer
Postat av: Siwert

Nja så var nog inte med sanningen överinsämande det som hände här. Aftonbladets första skrivande om det som hände här hade en del som var taget ur luften tyvärr. När dom inte träffat mej så tog man en chans att gissa sig fram. Det blev bättre se efter att vi träffats. Mvh Siwert

2008-12-06 @ 15:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0